Paylaş:

Çimsa, “Formülün Adı” ürün grubunu, sektörün en prestijli Uluslararası Yapı ve İnşaat Fuarı World of Concrete (WOC) 2018’de sektörün beğenisine sundu

Çimsa, 23-26 Ocak tarihleri arasında Las Vegas’ta 55.000 ziyaretçi ve 1500 şirket katılımı ile gerçekleşen, Uluslararası Yapı ve İnşaat Fuarı World of Concrete (WOC) 2018’e katılarak, Amerika pazarında yoğun ilgi gören ve fark yaratan beyaz çimento ve özel ürünlerini sektörün önde gelen temsilcilerinin beğenisine sundu.

Çimento ve yapı malzemeleri sektörünün global oyuncusu Çimsa, “Formülün Adı” çatısı altındaki geniş ürün yelpazesi ile bu yıl da Uluslararası Yapı ve İnşaat Fuarı World of Concrete (WOC) 2018’e katıldı. Sektöründe ilk niteliğindeki ürünleri ve yenilikçi çözümleri ile dikkatleri üzerine çeken Çimsa, Super White, Crafta, Recipro ve Resisto markalarıyla geliştirdiği ürünlerini inşaat sektörüyle buluşturdu.

Beyaz çimento ve özel ürünlerde sektörün öncü üreticisi konumunda olan Çimsa, fuara Çimsa yöneticileri ve Beyaz Çimento ve Özel Ürünler satış ekibi ile katıldı. Dünya çapında önde gelen markaların yer aldığı fuarda Çimsa’nın Beyaz Çimento ürünü büyük ilgiyle karşılandı.

Çimsa Genel Müdürü Nevra Özhatay, “Çimsa olarak 45 yılı aşkın süredir çimento ve yapı malzemeleri sektörünün nabzını tutuyor; dünyanın her bölgesinde 65’ten fazla ülkeye beyaz çimento ihraç ederek, uluslararası üretici kimliğimizi her geçen gün daha da güçlendiriyoruz. Yürüttüğümüz yoğun çalışmalar neticesinde 2017 yılının ilk 9 aylık dönemine ait net satış gelirimiz 1 milyar 54 milyon TL olarak gerçekleşirken; ciromuz ise bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %20 arttı. Elde ettiğimiz ihracat rakamı ise 110 milyon ABD dolarına ulaştı” dedi.

Özhatay, sağlanan bu başarıyı daha da pekiştirmek adına 2017 yılında 4 büyük yatırıma imza attıklarını belirterek “İlk olarak, 2012 yılında bünyemize katılan Afyon Çimento Fabrikası’nın, Halımoru Köyü’nde inşa edilen modern teknolojilerle donatılmış, 1,5 milyon ton klinker kapasiteli yeni üretim tesisine taşınması sürecini tamamlamış olduk. Ardından, Niğde Fabrikamızda gerçekleşen ön ısıtıcı ve kapasite artırımı yatırımımızı tamamlayarak, üretim kapasitemizi yaklaşık %80 artırdık. Bununla beraber, Eskişehir Fabrikamızdaki yatırımımızla mevcut durumda gri klinker üreten I. Üretim Hattı’nın hem gri hem beyaz klinker üretebilecek şekilde modifikasyonunu gerçekleştirdik” dedi.

Özhatay, Çimsa olarak son 5 yılda 350 milyon ABD Doları yatırım gerçekleştirdiklerini ifade ederken, “Bütün bu çalışmalarımız sonucunda toplam beyaz klinker üretim kapasitemiz 1 milyon 565 bin tona yükselmektedir. Böylece Türkiye ve çimento sektörü için her geçen gün daha fazla değer yaratırken; uluslararası ticaretteki payımızı daha da artıracağız” diyerek sözlerine devam etti.

Yurt içi yatırımlara ek olarak, dördüncü büyük yatırımın ABD pazarına yönelik olduğuna dikkat çeken Özhatay, “Amerika Birleşik Devleti’nde kurduğumuz Cimsa Americas Cement Manufacturing and Sales Corp. ünvanlı şirketimizin de kurulum sürecini tamamlamış bulunuyoruz. Ar-Ge ve inovasyondaki yetkinliğimiz ve büyüme stratejimiz neticesinde attığımız bu adım ile bundan böyle ABD pazarının ihtiyaç ve taleplerine yönelik hizmetlerimizi doğrudan tüketicilerle buluşturacağız” dedi.

Çimsa Beyaz Çimento ve Özel Ürünler Genel Müdür Yardımcısı Ülkü Özcan, Çimsa’nın Ar-Ge gücü ve inovasyondaki yetkinliğinin altını çizerek, “Çimsa, «Formülün Adı» konseptinde beyaz çimento ve özel ürünlerini üç ana aile altında gruplandırmaktadır: Çimsa Süper Beyaz, Çimsa Aluminates ve Çimsa Beyaz Beton çözümleri. Bu ailelerin altında da Ar-Ge Merkezimizin desteğini arkamıza alarak ihtiyaca özel çözümler sunan yeni ürünler geliştirildi: Çimsa’nın Aluminates ailesi altındaki ilk ürünü yapı kimyasalları uygulamalarına özel olarak geliştirilen RECIPRO’dur. Aynı aile altındaki ikinci ürünü ise refrakter uygulamalarına özel sunulan REFRO’dur. RESISTO serisi ise Çimsa Aluminates ailesi altındaki üçüncü çimento ürünü olmakta ve teknik beton uygulamalarında kullanılmaktadır. Çimsa Aluminates ailesi altındaki 4. ve son seri olan REGO ise yüksek durabilite istenen yapı kimyasalları uygulamalarına özel geliştirilmiştir. Çimsa’nın yapı kimyasalları uygulamalarına özel olarak Süper Beyaz ailesi altında geliştirdiği ilk seri MOTIVA’dır. Süper Beyaz ailesi altında yer alan ve harç uygulamalarında kullanılan bir diğer çimento ürünü ise CRAFTA’dır. Kendini ve Havayı Temizleyen Çimento; NONA ve Anti-bakteriyel Çimento; CEMENTHA markaları da Çimsa’nın inovatif çimento ürün portföyünde yer almaktadır” dedi.

Teknolojinin hızlı gelişimi karşısında müşteri davranışlarının da değiştiğini ve Çimsa olarak bu dönüşümün bir parçası olmak üzere yoğun çaba sarf ettiklerini belirten Özcan, artık her sektörün giderek dijitalleştiğini ve sürdürülebilir başarı elde etmek isteyen her şirket gibi Çimsa’nın da bu alanda faaliyetler yürüttüğünü belirtti. Özcan, “Yakın zamanda geliştirdiğimiz “Çimsa-Formülün Adı” mobil uygulamamız ile çimento sektöründe satış ve pazarlama kanallarının dijitalleşmesi açısından bir ilke imza attık. İş ortaklarımız, IOS ve Android tabanlı, tamamen ücretsiz olan mobil uygulamamız ile Çimsa Süper Beyaz ve Çimsa Alüminates ürün broşürlerimize, güvenlik veri sayfalarımıza ve teknik dokümanlarımıza istedikleri anda ve istedikleri yerden ulaşabilecekler, ürün numune talebinde bulunabilecekler ve herhangi bir sorunla karşılaştıkları takdirde, Çimsa Teknik Destek Ekibi ile direkt iletişim kurabilecekler” dedi. Özcan, tüm bu çalışmalarla müşteri memnuniyetini artırırken; global arenada müşterilerinin 7’24 çözüm ortağı olmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.