Türkiye’nin önde gelen çimento ve yapı malzemeleri üreticilerinden Çimsa, 2013 yılının ikinci çeyreğinde satış gelirinin, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18 artışla 469 milyon TL’ye ulaştığını açıkladı. Şirketin dönem karı ise 217 milyon TL olarak gerçekleşti.
40 yılı aşkın deneyimi ve geniş ürün yelpazesiyle çimento ve yapı malzemeleri sektöründe fark yaratan Çimsa, 2013 yılı ikinci çeyrek döneme ilişkin finansal sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Buna göre, 30 Haziran 2013 tarihi itibarıyla şirketin cirosu 469 milyon TL oldu. Sürdürülen faaliyetlerden vergi öncesi kar 237 milyon TL olurken, Dönem Karı ise 217 milyon TL olarak gerçekleşti.
Hacıkamiloğlu: Çimento sektörü ve Çimsa ilk yarıda başarılı performans gösterdi
Çimento sektörünün ekonomik büyümeye paralel olarak gelişim gösterdiğini belirten Çimsa Genel Müdürü Mehmet Hacıkamiloğlu, “2013 yılının ilk yarısında, Türkiye çimento sektöründe iç talep olumlu bir gelişim gösterdi. Ülke genelinde gerçekleştirilen büyük altyapı ve üstyapı projelerinin yanında kentsel dönüşüm projelerinin kısmi etkisiyle çimento tüketimi arttı. İnşaat sektöründe büyük altyapı projeleriyle İzmir-İstanbul Otoyolu ve 3. Köprü gibi mega projelerin önümüzdeki dönemde de talep üzerinde etkili olmasını bekliyoruz” dedi.
Türk çimento sektörünün önde gelen şirketlerinden biri olan Çimsa’nın bu dönemde satış gelirini geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18 artırarak 469 milyon TL’lik ciroya ulaştığını vurgulayan Hacıkamiloğlu, Çimsa’nın operasyonel performansını her yıl istikrarla artırdığını belirterek, operasyonel performansı sürdürülebilir kılacak çalışmalara aralıksız olarak devam ettiklerini söyledi.
Çimsa’nın Dönem Karı’nın 127 milyon TL’si 10 Mayıs 2013 tarihinde Borsa İstanbul’da satılan H.Ö.Sabancı Holding hisselerinin uluslararası finansal raporlama standartlarına göre elde edilen net satış karından kaynaklandı. Çimsa Genel Müdürü Hacıkamiloğlu, hisse satışından sağlanan gelirin şirketin gelecekte büyümesi için önemli bir kaynak yarattığını kaydetti.
Beyaz çimento ihracatıyla Türk ekonomisine önemli destek
Hacıkamiloğlu, dünyanın en büyük 2. beyaz çimento üreticisi olan Çimsa’nın 55’ten fazla ülkeye ihracat yaptığını vurgulayarak şöyle devam etti: “Gri çimento operasyonumuzun yanında özel ürünler konusundaki yetkinliğimizi üst düzeye taşıyarak, özel ürünler konusunda dünyanın en önemli şirketlerinden biri haline geldik. Bugün ihracat gelirimizin oldukça önemli bir kısmını beyaz çimento ve özel ürünlerden elde ediyoruz.
Ar-Ge faaliyetlerimiz sonucu geliştirdiğimiz yüksek katma değerli ürünleri dünyanın pek çok bölgesine satarak, hem ülkemizin ihracat gelirine katkıda bulunuyoruz hem de Türk ekonomisindeki konumumuzu her geçen gün biraz daha güçlendiriyoruz.”
Çimsa hakkında
Türk sanayisinin önde gelen kuruluşları arasında yer alan Çimsa, 1972 yılında kurulmuştur. Çimsa bugün, Mersin, Eskişehir, Kayseri, Niğde ve Afyonkarahisar’da bulunan 5 entegre fabrikası, Ankara’da bulunan bir öğütme tesisi, Marmara Rota Limanı Çimento Paketleme tesisi ve Malatya Çimento Paketleme tesisiyle faaliyetlerini sürdürmektedir.
Beyaz çimento alanında dünyanın ilk üç markasından biri olan Çimsa, Hamburg (Almanya), Trieste (İtalya), Sevilla ve Alicante (İspanya), Gazimagusa (KKTC), Köstence (Romanya) ve Novorossiysk’de (Rusya) bulunan terminalleriyle uluslararası bir çimento üreticisidir.
Çimsa, pazar odaklı yaklaşımı ve geniş dağıtım ağıyla müşterilerinin ürün ve hizmet ihtiyaçlarını eksiksiz ve zamanında karşılamaktadır. Paydaşlarının güvenilir bir iş ortağı olarak, gelecek nesillere uzanacak yaşam alanları ve altyapıları için gerekli malzemeleri sağlamaktadır.
Çimsa, gri çimentonun yanı sıra ürettiği beyaz çimento ve kalsiyum alüminat çimentosu gibi özel ürünlerle de inovasyon konusunda Türk çimento ve yapı malzemeleri sektörüne öncülük etmektedir.
Tüm paydaşlarına değer yaratan ve karlı büyümeye odaklanan Çimsa, bunu gelecekte de sürdürmeyi hedeflemektedir.