Sabancı Holding iştiraki Çimsa, Türkiye çimento sektörünün yenilikçi şirketi olarak 2019’un ilk 6 aylık dönemine dair net satış gelirini 812 milyon TL, net kârını ise 23,2 milyon TL olarak açıkladı.
Yeni Neslin Sabancısı’ndan aldığı güç ve vizyon doğrultusunda sürdürülebilir ve kârlı başarı elde etme hedefiyle sektörüne öncülük eden Çimsa, 2019 yılının ilk yarıyıl sonuçlarını açıkladı. Çimsa’nın, 2019’un ilk 6 aylık dönemine dair net satış geliri 812 milyon TL, net kârı ise yaklaşık 23,2 milyon TL olarak gerçekleşti.
Çimsa Genel Müdürü Ülkü Özcan, “Çimsa olarak 2019 yılının ikinci çeyreğinde büyüme hedefimizi sürdürdük. İlk çeyreğe kıyasla satışlarımız %42 artarken faaliyet kârımız da %9 büyüdü.
Yurt dışı satışlarımızda büyümeyi sürdürerek yılın ilk yarısında, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %48 üzerinde bir artış kaydetmeyi başardık.
Çimsa’nın ürün gamının arz ettiği çeşitlilik gerek yurt içi gerekse yurt dışı pazarlardaki varlığımızı güçlendirmektedir. Çimsa, beyaz çimento ve özel ürünlerde yarım asra yaklaşan bilgi birikimine ve güçlü bir Ar-Ge’ye sahiptir. Çimsa bugün, küresel piyasalara ihracat yapma kapasitesi, güçlü pazarlama ağı ve son dönemde hayata geçirdiği yatırımların sonucunda artan beyaz çimento kapasitesiyle de yurt dışı pazarların yanı sıra iç piyasada etkinliğini arttırmaya ve sağlıklı marjlarla büyümeye devam edecektir.” şeklinde konuştu.