Sabancı Holding iştiraki Çimsa, geçen yıla göre cirosunu yüzde 80 artırarak 2 milyar TL’den 3,7 milyar TL’ye çıkardı. Dünyanın lider beyaz çimento oyuncularından Çimsa’nın Genel Müdürü Umut Zenar, “2021’de bilanço yönetimi açısından başarılı bir performans sergiledik. Finansal alanda sağladığımız büyük başarıda, globalleşme yönündeki stratejik öncelikler doğrultusunda attığımız adımlar da etkili oldu” dedi.
Türkiye’nin en büyük ve dünyanın lider beyaz çimento oyuncularından biri olan Çimsa, 2021 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Çimsa, 2021 yılında cirosunu 3,7 milyar TL’ye çıkardı. Şirketin 2021 yılı finansal sonuçlarını değerlendiren Çimsa Genel Müdürü Umut Zenar, “Sabancı Topluluğu’nun global markalarından Çimsa olarak 50 yıldır toplum, çevre ve ülke ekonomisinde değer yaratıyor, gelecek nesiller için yarınları şekillendiriyoruz. Türkiye’nin en büyük çimento üreticilerinden biriyiz. Beyaz çimento alanında yaptığımız yatırımlar ile dünyanın en büyük beyaz çimento sanayicileri arasında yerimizi aldık” dedi.
Çimsa’nın 2021 yılında son derece başarılı finansal sonuçlar elde ettiğini ifade eden Umut Zenar, sözlerini şöyle sürdürdü:
2021’e dair ilk beklentiler güçlü olsa da yeni varyantların gelişi ve artan enflasyon başta olmak üzere son dönemdeki ekonomik gelişmeler bütün sektörleri etkiledi. Böylesine zor geçen bir seneyi, son derece başarılı finansal sonuçlar elde ederek kapattık. Geçen yıla göre ciromuzu yüzde 80 artırarak 3,7 milyar TL’ye çıkardık. Artan girdi maliyetlerinin olumsuz etkisini, yüksek kapasite kullanımı ve operasyonel iyileştirmeler ile dengeledik.
2021 yılı ihracat alanındaki etkinliğimizi arttırdığımız bir yıl oldu.İhracattaki başarımız Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği tarafından verilen ödülle taçlandı. 2020 yılında yaptığımız 163 Milyon USD’lik ihracat ile 5 birincilik ödülü alarak sektörün lideri olduk. 2021 yılında gerçekleştirdiğimiz yaklaşık 240 Milyon USD ’lik ihracat ile bu başarıyı sürdürdük. Bu güçlü ihracat performansımız ve yurtdışı operasyonlarımızın da etkisiyle ciromuzun %54’ünü yabancı para gelirlerden kaydettik.
Çimsa’nın elde ettiği başarıda globalleşme yönündeki stratejik önceliklerinin de etkili olduğunu belirten Umut Zenar, şunları söyledi:
“Çimsa olarak faaliyet gösterdiğimiz alanlarda yaptığımız yatırımlarla global varlığımızı güçlendiriyoruz. Temmuz ayında Cimsa Sabancı Cement BV ile İspanya Valensiya’daki Buñol Fabrikası’nı devraldık. Buñol Fabrikası’nın üretim ve dağıtım ağımıza eklenmesiyle hem lider konumuna geldik hem de Avrupa, Kuzey Afrika ve Güney Amerika’da ihracat ağımızı güçlendirdik ve etki alanımızı büyüttük. Çimsa markası ile attığımız bu adımla uluslararası yatırım ağımızı Buñol ile taçlandırarak Türkiye’deki liderlik konumumuzu global arenaya taşıdık.2021 yılı, hayata geçirdiğimiz Çimsa Sabancı Cement BV yapılanmasının etkisiyle yurtdışı operasyonlarımızda özellikle İspanya ve Amerika’da miktar artışı gerçekleştirdiğimiz ve operasyonlarımızı büyüttüğümüz bir yıl oldu. “
Umut Zenar, Çimsa’nın bulunduğu coğrafyalara değer yarattığını ve sürdürülebilirlik adına verdiği taahhütleri yerine getirmeye devam ettiğini de belirterek, “Küresel çimento sektörü insanlığın ve gezegenin geleceğini sürdürülebilir kılmak için sürdürülebilirlik ajandasına odaklandı. Biz de bu kapsamda her türlü kaynakta verimlilik, dijital dönüşüm, alternatif yakıt ve hammadde kullanımında sıfır karbon hedefine ulaşılmasını destekleyecek çalışmalar yapıyoruz. 2021 yılında üretimde alternatif yakıt kullanımını iki katına çıkardık.
Emisyon yoğunluğu daha düşük ve yaşam döngüsü bakış açısı ile geliştirdiğimiz sürdürülebilir ürünlerimiz kanalıyla sürdürülebilir yaşam alanlarının yaratılmasına öncü olacağız. 2021 yılında başladığımız alternatif yakıt besleme yatırımları ile önümüzdeki dönemde hem karbon salınımını azaltmayı hem de paydaşlarımıza ek değer yaratmayı hedefliyoruz.” dedi.